Business

Business

Cum am lansat primele traininguri și de ce m-am dezamăgit de ele….

mai 30, 2020

Începutul anului 2019 m-a prins lucrând pe rupte. Făceam consultanță foarte activ, unele proiecte având rezultate fantastice după 3-4 luni de colaborare (pentru acestea urmează să iau review de la clienți, însă tot nu-mi ajung mâinile) 🙂

Totodată, am lansat și un curs “De la Haos la Sistem”, unde am împachetat, în prima versiune, cunoștințele mele cum trebuie să fie sistematizată o afacere din toate punctele de vedere.

Am început să duc și traininguri corporative cu mai multe companii și…am înțeles repede că e sinucidere pură 🙂

Astfel, am conștientizat câteva lucruri importante:

1. Eu chiar nu pot repeta același text de mai multe ori. Adică, dacă e nevoie să duc un training cu același conținut în fiecare săptămână – mă plictisesc și deja nu mai transmit energia și vibrațiile necesare. Acest fapt m-a pus serios pe gânduri în ceea ce ține direct de misiunea mea.

2. Trainingurile offline au “bubele lor” – grupele se adună cam greu, achită și nu frecventează, ceea ce pune un preț destul de mare pe profitabilitatea afacerii.

Însă au și plusuri exponențiale:
1. Energia și recunoștința oamenilor – o comoară pentru trainer.
2. Networkingul este de neprețuit, deoarece faci cunoștințe noi și poți deveni chiar prieten cu oameni extrem de interesanți – ceea ce s-a întâmplat și cu mine – am găsit câțiva oameni cu care chiar m-a legat soarta mai departe.

Oricum, scopurile mele aveau și metrici financiare foarte clare, dar consultanță + traininguri offline nu-mi permiteau să le reaIizez.

Aceasta m-a pus serios pe gânduri și chiar voiam să-mi schimb complet sfera de activitate, dar intervenise ceva ce a schimbat situația la 180 de grade.

Această schimbare se datorează unui singur fapt. Când ești pe calea antreprenorială trebuie să prinzi oportunitățile, mai ales când ești în căutarea de soluții.

Atunci când vrei sa găsești o oportunitate, trebuie să cauți oameni care ți-o pot oferi și niciodată nu știi unde și când anume aceast lucru se întâmplă.

Adică trebuie să cauți mereu 🙂

Dar despre aceasta voi vorbi în episodul următor.

Pentru proiectul Fitness Mama, în această perioadă, am avut o serie de negocieri în privința atragerii unui investitor, care au eșuat din cauza că trebuia să ofer o cotă prea mare din proiect.

Pentru aceste eșecuri sunt acum mulțumit că, de altfel, ar fi fost totalmente altceva și puțin probabil cu succes.

Și acum, uitându-ne în urmă, înțeleg un lucru important – nu căuta sponsor dacă ai șansa să lansez ceva de unul singur.

Deseori această cale pare simplă, dar are o mulțime de capcane ascunse, pe care le descoperi doar post-factum.
De aceea, în cazul unui Startup, trebuie să depui efort maxim ca el să fie lansat și testat cu investiții minime și de dorit proprii.

Prin urmare, așa am realizat că avem nevoie de un partener fără bani, dar cu expertiză în ceea ce nu ne ajungea, care ne-ar fi ajutat ulterior sa lansăm proiectul și ar fi responsabil pe partea de marketing și comunicare, în timp ce noi cu Ina ne-am fi ocupat de partea de produs – antrenamente, nutriție etc., ceea în ce eram experți după mulți ani de lucru în domeniul Fitness-ului.

Așa am ajuns la Anton Pahotin de la GoSocial și, după o serie de negocieri, am bătut palma și am început lucrul pentru lansare. Despre planul care s-a schimbat enorm de mult pe parcurs voi vorbi în următoarea postare.

Dacă ați citit până aici, scrieți-mi în comentarii vă rog – ce aspect de aici v-a părut cel mai important?

Așa voi înțelege ce temă să abordez în detaliu pe viitor și, în plus, o să-mi dați și un feedback energic, care mă va motiva să continui 

Cele mai recente noutăți