Business

Business

Cum ne-a schimbat COVID-ul afacerea de Consulting

iunie 17, 2020

Odată cu primele rândunici, când abia aflasem că situația în țară se apropia de carantină, am organizat o ședință urgentă cu echipa. Aveam câteva proiecte în derulare, dar ne era deja clar că metodele vechi nu vor mai funcționa temporar. Atunci am decis să punem temporar pe standby școlile de business și să ne concentrăm pe consultanță și servicii, care vor permite companiilor pe perioada această turbulentă să-și crească vânzările. Abordarea noastră presupune că noi nu ne ocupăm de servicii fragmentate, dar abordăm sistemic procesul de marketing, management și vânzare. Ca să fie clar – nu este suficient să-ți faci un site de mii de euro, dacă nu știi cum să-l promovezi. Nu este suficient să știi cum să promovezi un site, dacă nu poți organiza procesul de lucru cu clienții. Nu este suficient să știi cum să lucrezi cu clienții, dacă nu știi să analizezi cifrele. Soluția este mereu abordată sistemic, exact ca o terapie intensivă.Uite așa am deschis această direcție, împachetată în câteva servicii de bază: împachetarea businessului pentru vânzări online și construirea departamentului de vânzări. După prima campanie de email, în care am anunțat clienții noștri (care au studiat la noi) că suntem deschiși nu doar să-i învățăm, ci și să-i ajutăm personal în creșterea vânzărilor, we had a sold out. Am încheiat contracte pe 3-4 luni de colaborare și ne-am oprit. Am decis să nu mai atragem clienți noi, deoarece nu i-am fi putut deservi calitativ. Acum lucrăm activ la aceste proiecte și cred că în scurt timp vor apărea și case studies cu ei, după finalizarea proiectelor.În ceea ce ține de consultanță, am conștientizat un lucru foarte important. Dacă îți vinzi orele ca sesiuni de consultanță, atunci pe perioadă lungă vei fi burnout și niciodată nu vei construi un business de consultanță cu adevărat stabil. Dacă dorești să vinzi prin cecuri mari, atunci trebuie să fii gata să-ți asumi riscuri să poți garanta clientului un rezultat clar. Atunci deja nu mai contează de cât timp ai nevoie pentru a rezolva problema clientului – importantă este soluția. Exemplul care îmi place cel mai mult este cel al unui banc cunoscut: un electrician vine la un apartament unde era problema cu lumina. Clientul nu putea face duș, nu putea să-și spele hainele și îl ruga pe electrician să-l ajute cât mai repede. Electricianul a investigat cazul și a spus că serviciile vor costa 100 de euro. Clientul a fost de acord, deoarece era deja al 4-lea electrician și nimeni nu a putut face nimic până la el. Atunci electricianul a luat un ciocănaș și a bătut atent într-un punct pe perete, iar lumina s-a conectat imediat în toată casa. – Cum așa, pentru un ciocănit de 3 secunde îmi ceri 100 de euro? se miră clientul.- Nu, 100 de euro plătești pentru 20 de ani de practică, care îmi permite să fac doar o lovitură ușoară și să nu-ți dărâm apartamentul pe bucăți pentru a găsi problema.Morala este următoarea: formula win-win pentru consultanță și antreprenori e atunci când le poți oferi un rezultat clar și necesar în ceea ce ține de durerea lor. Acest lucru îți permite să ceri de 2 ori mai mult decât mediu pe piață. Dacă poți garanta acest rezultat, atunci poți cere x5 și nu vei avea niciodată probleme cu clienții. În următoarea postare vă voi povesti cum și de ce am decis să ieșim cu proiectele noastre online în afara Moldovei și care sunt planurile noastre pentru viitorul apropiat. Cum am decis să ajutăm mii de oameni să-și lanseze propria afacere pe online, chiar dacă nu au la moment capital de start.Cine e curios să afle mai multe detalii – dați-mi un semn în comentarii, pentru mine e foarte important feedback-ul vostru 🙂

Cele mai recente noutăți