Lansarea școlii online

Lansarea școlii online

Cum să alcătuiești un program de curs online? Recomandările experților Masters

martie 5, 2021

Cum să alcătuiești un program de curs online? Recomandările experților Masters

Programul de curs online este o cartă, în baza căreia studentul va ajunge din punctul „A” la punctul „B”, adică de la ignoranță la cunoștințe și abilități. În acest articol îți voi spune cum să proiectezi un program, astfel încât formarea studentului să fie eficientă și de succes. Pentru aceasta îți voi oferi 7 recomandări esențiale, în baza cărora vei putea contura un program de curs.

1) Programul începe cu definirea obiectivelor de studiu

Una dintre greșelile obișnuite pe care le fac dezvoltatorii de cursuri online este crearea unui program de curs pe baza materialelor de studiu la îndemână. De exemplu, aceasta este o modalitate de lucru atunci când cineva ia un curs dintr-un program la zi și îl transferă într-un format online: ia conținutul, îl împarte în blocuri, îl citește în format webinar, adaugă sarcini practice și consideră că sarcina este finalizată. Adesea, atunci când un astfel de curs este lansat pe piață, se descoperă brusc că studenții de la webinare se plictisesc. Ei nu obțin rezultatul pe care au contat să-l obțină atunci când s-au ales acest curs, și nu finalizează studiile. Sau lasă recenzii negative pentru acest produs educațional.

Cum să eviți această situație? Proiectează programul cursului începând de la obiectivele instruirii. Din start, găsește un răspuns la aceste întrebări:

  • de ce vine studentul la curs? Care este scopul lui?
  • la ce rezultat vrem să aducem studentul?
  • ce cunoștințe, abilități și deprinderi ar trebui să dispună la finele cursului pentru ca să poată realiza sarcina?

De exemplu, în cadrul cursurilor Masters, un rezultat final al cursului de instruire este elaborarea unui proiect al unui curs online propriu, gata de a fi lansat pe piață (sau a unui proiect de școală online, dacă vorbim despre profesia de „manager de școală online”). Pentru a crea acest proiect, studentul trebuie să posede anumite cunoștințe și abilități. De exemplu, un dezvoltator de curs online este necesar să poată crea un program de instruire, să-și definească obiectivele și sarcinile, să construiască un sistem pentru însoțirea studenților etc. Observi – atunci când am luat decizii ce definesc rezultatului instruirii, se conturează clar pașii care vor duce la acest rezultat.

2) Planifică mai întâi practica, apoi teoria

Cum să determini ce cunoștințe teoretice trebuie să incluzi într-un curs online? Cel mai bine este să începi cu practica. Cunoști deja la ce rezultat ar trebui să ajungă studenții în finalul studiilor. În pasul următor, determină ce practică îi va ajuta pe studenți să își formeze și să consolideze abilitățile necesare și să-și atingă obiectivul. Și apoi decide ce cunoștințe de teorie vor fi necesare pentru a finaliza sarcinile practice.

Acest lucru te va ajuta să dezvolți o structură echilibrată a cursului, mai degrabă decât o teorie de dragul teoriei.

3) Obiectivele de învățare în cascadă de la modul la fiecare lecție

Pe măsură ce proiectezi programul, asigură-te că fiecare modul de învățare te apropie de obiectiv. Pune pe hârtie obiectivele și sarcinile pentru fiecare webinar pentru a te asigura că fiecare dintre ele se potrivește perfect logicii generale a cursului.

4) Construiește o logică tematică

Există multe metode pentru construirea logicii unui curs online. Mai jos voi prezenta 3 dintre cele mai simple metode, care vor funcționa eficient inclusiv pentru dezvoltatorii începători:

  • de la detalii la imaginea de ansamblu. Studenții studiază elemente individuale informaționale, cum ar fi careva elemente din un puzzle, astfel încât mai târziu să poată construi din ele o imagine de ansamblu. Astfel, de exemplu, copiii învață mai întâi litere, apoi silabe, pentru ca apoi să învețe să formeze din ele cuvinte și să citească.
  • de la sarcini simple la cele complexe. În mod similar, sunt instruiți programatorii: mai întâi aceștia învață să scrie cod simplu, pentru a trece eventual de la acesta la sarcini mai complexe.
  • consecutivitatea pașilor. Această structură poate fi comparată cu o listă de verificare – elaborează pașii specifici care vor duce la rezultatul final. De exemplu, cursurile Masters sunt concepute în conformitate cu acest principiu: studenții analizează nișa și concurenții, formulează o ofertă comercială unică, realizează dezvoltarea personalizată. Prin acești pași, își realizează obiectivul lor de a-și lansa cursul propriu.

Aici puteți găsi șabloane pentru crearea unui program de curs online.

5) Dezvoltă materiale suplimentare

Însoțește lecțiile cu materiale suplimentare care îi vor ajuta pe participanți, în caz că aceștia doresc, să aprofundeze subiectul. Aici se vor potrivi articole desfășurate, videoclipuri suplimentare, cărți, liste de verificare. De asemenea, este foarte util să scrii un scurt rezumat al seminarului web după fiecare sesiune, în care să menționezi mesajele cheie ale sesiunii. La Masters oferim caiete de lucru, rezumate, hărți mentale (reprezentări grafice de idei) și cronologii.

6) Construiește/dezvoltă o strategie motivațională

Gândește ce vei face în cadrul cursului tău online, ca să menții motivația studenților să învețe. Poți folosi elemente de joc, un sistem de asistență (curatori, tutori care verifică temele și ajută studentul să ajungă la sfârșitul cursului), o serie de mesaje motivante.

7) Planifică punctele de control intermediare

Ar fi o mare greșeală să verifici cunoștințele studenților cursului online o singură dată, doar la sfârșitul cursului, când nu mai ai șansa să corectezi ceea ce a fost însușit greșit.

Prin urmare, la elaborarea unui program, planifică puncte de control intermediare. Posibil, ar fi bine ca după fiecare modul sau după subiecte semnificative să petreci ceva timp pentru a evalua ceea ce a fost predat și ceea ce rămâne de studiat.

Poți oferi participanților un scurt test pentru a te asigura că au învățat informații importante sau poți pune câteva întrebări.

Este foarte util să incluzi la orice în temele pentru acasă chestionare pentru feedback. Astfel vei afla cât de ușor de înțeles și de utilă a fost lecția, cine nu a înțeles subiectul, cine are nevoie de asistență din partea curatorului.

Cele mai recente noutăți