Cum să lucrați de la distanță?

Cum să lucrați de la distanță?

De la offline la online: cum treci cu succes cursul tău în Internet?

martie 7, 2021

Cum să organizezi rapid studiile online fără a pierde din calitate?

Situația din lume este de așa natură încât trecerea de la studiile offline la studiile online e o chestiune pe care majoritatea și-ar fi dorit să o fi făcut deja ieri. Scenariul ideal pare să fie atunci când într-o singură zi / noapte se reușește configurarea tuturor proceselor și e posibil să conduci sesiuni de la distanță pentru angajații companiei sau studenți care urmăresc calm lecțiile de acasă și obțin aceleași rezultate ca și în cazul studiilor offline.

Este oare posibil să intri rapid în formatul online? Sigur. Dar asta nu înseamnă că, pe lângă măsurile de urgență, nu vei avea nevoie de o strategie pe termen lung. Imaginează-ți că copilul tău a căzut și s-a traumat. Ce poți face în această situație? Clătești rana, o tratezi cu antiseptic și lipești un plasture. Acorzi un prim ajutor. Dar dacă rana este gravă, un astfel de ajutor nu va fi suficient. Va trebui să consulți un medic care va prescrie un tratament pe termen lung. 

În cazul trecerii la online, lucrurile urmează un algoritm similar. Există măsuri care te vor ajuta aici și acum (vom vorbi despre ele mai jos), dar pentru a lucra sistematic cu formatul online, vei avea nevoie de cunoștințe mai profunde. 

Deci, cum organizezi rapid instruirea online?

Pasul 1: Cunoaște instrumentele online pe care le poți utiliza

Începe cu cele pe care le ai deja la îndemână.

  • folosești un smartphone? Atunci, cel mai probabil vei putea să înregistrezi videoclipuri scurte sau lungi pe telefonul și să le trimiți studenților tăi. Mulți copii de 9-11 ani fac „streaming” mult mai bine decât mine. Este puțin probabil ca tu să nu poți face ceva mai bine decât un copil de 9 ani, sau ca acest instrument să nu funcționeze eficient și pentru tine.
  • comunici în messengeri? Poți crea grupuri și comunica cu studenții, poți trimite linkuri utile, videouri și sarcini către canalele din Telegram, WhatsApp sau către grupurile Facebook închise. În plus, mesajele pot fi fixate (de exemplu, mesajul cu un program de lecție sau reguli de antrenament). Drept urmare, obținem cel mai simplu mediu educațional.
  • ai încercat să suni pe cineva pe Skype sau Viber? Socrul meu în vârstă de 70 de ani, comunicând pe Skype, poate susține cu ușurință o prelegere, poate amuza publicul cu poezii sau bancuri, în timp ce trimite simultan linkuri utile prin chat. Acesta e scenariul obișnuit al întâlnirilor noastre de familie online. Sunt sigur că și tu poți face asta. De exemplu, în Skype, poți instrui grupuri mici de ascultători (10-30 de participanți), poți face schimb de idei, poți verifica modul în care studenții au învățat materialul. Alternativ, încearcă versiunea gratuită a aplicației Zoom – este intuitivă și ușor de utilizat. Planul gratuit permite întâlniri de 40 de minute.
  • știi cum să lucrezi cu documentele Google? În ele, poți deschide accesul la materiale prin referință, poți deschide un fișier pentru editare și comentarii comune.

 Aceste instrumente simple sunt suficiente pentru a organiza rapid cursurile online.

Pasul 2: Mențineți studenții motivați să învețe

Lucrând cu auditoriul offline, poți vedea fețele studenților, poți evalua cât de înțeles a fost materialul, cât e de interesant, dacă merită să prezinți o temă nou sau să spui o istorie amuzantă, astfel încât studenții să-și redirecționeze atenția și să recreeze puțin. Însă cum lucrezi cu studenții care studiază online? Iată câteva recomandări. 

  • „dozează” materialul de studii în sesiuni mai scurte. Dacă anterior conduceai cu succes o lecție offline de 4 ore, acum când încerci să predai aceeași sesiune în format online studenții tăi vor adormi în fața monitoarelor. Este mai bine să „împachetezi” conținutul educațional în sesiuni online de 2 ore și să efectuezi o sesiune suplimentară de răspuns la întrebările studenților. Ține minte că, cu cât video-ul este mai scurt, cu atât este mai probabil ca publicul (în special cei nepregătiți pentru studiile online) să-l vizioneze. Când predăm multe domenii, videoclipurile de 10-15 minute sunt foarte eficiente, iar la finele fiecăruia studentul primește o sarcină practică.
  • în timpul sesiunilor sau lecțiilor lungi, fă pauze pentru un sondaj, încălzire sau test. În cadrul uneia dintre conferințele online pe care am predat-o, am rugat studenții să găsească 10 diferențe în o imagine. În timpul celor 3 minute cât studenții caută diferențe, ei se vor reface și vor trece la o altă activitate, iar apoi vor putea reveni la lecție odihniți și cu forțe noi.
  • colectează feedback. Poți ruga studenții să completeze un chestionar la sfârșitul lecției. Poți, dacă mai rămâne ceva timp, să întrebi „Care a fost cel mai valoros lucru pe care l-ați însușit azi?” și să lași studenții să vorbească. Vei avea nevoie de orice informații despre cât de comod se simt studenții, cât de ușor însușesc materialele noi. Acest timp va un moment util de reflecție și pentru studenți.
  • organizează sarcini de interacțiune sau de lucru în grup. Poți da sarcini pe care studenții le vor finaliza în grupuri mici în Skype sau Zoom. Puteți crea împreună un sumar într-un document Google și puteți desena împreună o hartă mentală în Miro. Desfășurați o sesiune de brainstorming online. Oricare dintre aceste activități îi va ajuta pe studenți să aplice cunoștințele noi în practică și să dobândească o nouă experiență.
  • când conduci seminare web sau întâlniri online, este util să întrebi la fiecare 10 minute dacă totul este clar. Pune întrebări deschise studenților și încurajează-i să discute în chat. Ține minte că, atunci când ții un monolog online de o jumătate de oră fără posibilitatea de a pune întrebări, îți pierzi publicul.

Pasul 3. Organizează o instruire sistematică

Atunci când faci schimbări este nevoie de timp pentru a te obișnui cu acestea. Instruirea online nu este o excepție. Prin urmare, sarcina ta nu este doar să organizezi cursurile, ci și să reamintești în mod regulat când și unde vor avea loc. Pentru asta:

  • creează un program și atașează-l cu un fișier într-un chat sau grup. Asigură-te că toți studenții știu unde pot să vadă programul orelor de curs
  • trimite mesaje informative studenților. Folosește e-mailuri, mesaje de grup, mesaje private. De exemplu, dacă ții sesiuni în fiecare marți, va fi ok ca luni să le scrii studenților că totul rămâne conform planului, să trimiți o imagine motivantă și să le spui ce veți studia mâine.

Pasul 4. Cunoaște mai multe despre instruirea online 

Dacă instruirea online nu este un patch temporar în sistema ta, ci un instrument de utilizare pe termen lung, va fi util să-ți aprofundezi cunoștințele în subiectul dat. 

  • Citește cărți despre cum să predai eficient online. Dacă dorești să obții sfaturi practice despre cum să organizezi sesiuni web, studiază ”The Learning Explosion” de Matthew Murdoch și Treion Muller. Vei găsi o mulțime de informații utile despre tranziția de la offline la online în cartea Julie Dirksen ”Design how people learn”.
  • De asemenea poți găsi o mulțime de sugestii și recomandări pe blogul Masters.
  • Treci un curs educațional. De exemplu, la Master, la cursul „Metodist/Dezvoltator al cursurilor online”, analizăm în detaliu cum poți crea un program de curs online de la zero, cum să organizezi un curs de instruire de orice complexitate și cum să construiești un mediu de învățare de la distanță.

 Sper că sfaturile mele te vor ajuta să-ți organizezi cursurile online rapid și fără bătăi de cap.

Cele mai recente noutăți