Lansarea școlii online

Lansarea școlii online

Instruirea online pe timp de pandemie. Analizăm direcțiile și tendințele actuale

martie 18, 2021

Instruirea online pe timp de pandemie. Analizăm direcțiile și tendințele actuale

Cum se va schimba piața instruirii online în timpul și după carantină și pandemie? Merită să lansezi proiecte noi într-o realitate nouă și să investești în cele deja existente? Să analizăm această întrebare în detaliu.

Pentru început va fi bine să definim realitatea în care activăm astăzi. Aceasta poate fi descrisă ca o situație de incertitudine. Oamenii nu știu când se va sfârși pandemia, mulți se tem că nu își vor reuși să-și păstreze serviciul. Cei care au lucrat fără contract de muncă (precum și cei care au căutat un loc de muncă și nu au reușit să obțină un loc de muncă înainte de pandemie) s-au trezit într-o situație dificilă și este bine dacă au careva rezerve financiare pentru a supraviețui această perioadă.

Care e rata de oameni care nu vor putea cheltui acum bani pentru studii online? Cu siguranță, criza economică a afectat până acum în mod semnificativ situația câtorva sute de mii de oameni. Desigur, aceasta este un număr mare, și totuși nicidecum critic.

Ce înseamnă acest lucru pentru piața instruirii online?

  1. Majoritatea studenților cursurilor online sunt persoane cu venituri medii și mari. În prezent ei lucrează, au economii și analizează posibilitatea de a investi în educație (mai ales că doar oamenii foarte optimiști planifică acum concedii și vacanțe în străinătate).
  2. Cei cărora le este frică să-și piardă sau și-au pierdut locul de muncă caută oportunități de studii online pentru a însuși abilități suplimentare și pentru a deveni un specialist valoros în propria companie sau pentru a găsi un alt loc de muncă mai bine remunerat.
  3. Cei care au trecut la munca la distanță sunt interesați să-și îmbunătățească alfabetizarea digitală, eficacitatea personală și văd studiile online ca o oportunitate de a-și îmbunătăți calitățile personale.

Aceasta înseamnă că vânzările pe piața educației online nu se așteaptă să scadă în curând. Mai mult, anumite domenii ale educației online înregistrează o cerere crescută pentru produsele lor.

Prin urmare, dacă intenționezi să lansezi propriul tău produs educațional, începe acum. Situația de incertitudine nu este un motiv pentru ați amâna planurile pentru mai târziu.

Ce cursuri online sunt solicitate pe piață?

Ce instruire online este solicitată astăzi? Iată câteva domenii care sunt de părerea că se vor dezvolta activ în special în viitorul apropiat.

  • Instruire în profesii moderne la distanță. Specialități IT, SMM, experți în direcționare, designeri – oamenii stăpânesc activ aceste specialități pentru a găsi muncă la distanță sau freelance parțial.

Ar trebui, de asemenea, să menționez formarea în profesii ce țin de domeniul educației online. Există o lipsă vizibilă de personal în industrie și o cerere ridicată de administratori tehnici, metodiști și producători. Prin urmare, formarea în domeniile „Administrator tehnic al unei școli online” sau „Metodist al cursurilor online” este astăzi o investiție excelentă.

  • Alfabetizare financiară. Cursuri online care instruiesc cum să planifici un buget și să gestionezi eficient venitul personal într-o situație în care cursurile valutare joacă și există probabilitatea de a pierde fie venituri sau careva bonusuri.
  • Educația și dezvoltarea copiilor. Astfel de cursuri sunt foarte relevante în timpul carantinei, când părinții trebuie să cunoască ce să facă cu un copil care este închis cu ei în patru pereți și a uitat ce sunt plimbările și jocurile cu colegii.

Produsele de divertisment sunt, de asemenea, populare, cum ar fi lecții de sculptură online sau lecții de desen pentru copii.

  • Cursuri online despre sport și stiluri de viață sănătoase. Aici sunt în cerere produsele educaționale cu o factură mică (până la 1-2 mii de lei) și ca regulă personalizate. Nu are sens achiziția cursurilor de antrenamente generale – pe spațiul public poți găsi multe materiale de acest fel. Însă oamenii sunt pregătiți să plătească cursuri individuale online cu un antrenor sau ca acesta să elaboreze un program de antrenament personal pentru ei.
  • În nișa psihologiei, există o cerere mare de cursuri online despre cum să-ți păstrezi familia și să eviți divorțul (aceasta este o problemă urgentă în condiții de carantină).
  • Eficacitate personală, precum și alfabetizare digitală. Mulți specialiști care au trecut la „munca la distanță” nu au fost pregătiți pentru particularitățile unui astfel de regim de lucru și caută cursuri care îi vor ajuta să învețe să lucreze mai eficient și să-și gestioneze timpul mai competent.

Totuși, nu vreau să spun că numai aceste domenii vor fi solicitate pe piață. Depinde mult de produs, de poziționare și de gestionarea competentă a afacerii.

Ce să faci ca să crești vânzările în timpul crizei?

Ce poți face pentru a te asigura că produsele tale sunt solicitate? Iată câteva sfaturi.

  • oferă elevilor studii bazate pe proiecte. De exemplu, la cursurile Masters, studenții lucrează pe propriul lor proiect sau educațional și până la sfârșitul instruirii obțin un curs online, gata să fie lansat pe piață.
  • oferă un produs accesibil (ieftin). Pe timp de criză, problema prețului devine deosebit de sensibilă, iar oamenii gândesc și mai mult timp înainte de a lua o decizie de a cumpăra produse educaționale scumpe. În schimb, cursurile online care costă până la 1000-1500 lei sunt mult mai căutate.
  • instruire orientată spre practică. Evidențiază rezultatele (măsurabile și specifice) pe care participanții le vor primi la cursul tău online.
  • asistență în găsirea unui loc de muncă. Persoanele care sunt în căutarea unui loc de muncă iau în considerare cursuri în care, în timpul studiilor, pot face stagii în companii și, după absolvire, primesc o ofertă de muncă.
  • concentrează-te asupra cazurilor de succes. Publică pe pagina ta și istorii de succes despre cum s-au schimbat viețile studenților tăi după finisarea cursului / studiilor.
  • oferă cursuri de scurtă durată (până la 3 luni). Programele anuale sunt mai puțin solicitate într-o situație în care oamenii nu știu ce le va aduce ziua de mâine.
  • împachetează cursurile tale pentru necesitățile din perioada de carantină. Vorbește despre: cum poți dezasambla un dulap în timp ce stai acasă // ce jocuri te poți juca cu un copil aflat în carantină // cum să faci sport acasă fără echipament // cum să fii eficient la munca la distanță. Nu este necesar să înregistrezi un curs nou, poți adapta unul existent sau poți adăuga un webinar separat pe un subiect fierbinte.
  • prezintă un format de studii asincron deschis. Dacă școala ta online practică doar învățarea sincronă (atunci când un elev ascultă un curs cu un grup și lecțiile se deschid succesiv, una după alta), oferă studenților posibilitatea de a învăța asincron (și de a accesa tot conținutul de învățare simultan). Acesta este un serviciu foarte popular pentru ascultătorii care doresc să învețe rapid, de exemplu, o nouă abilitate.
  • oferă posibilitatea de achitarea în rate sau vânzarea instruirii „pe segmente”. Astfel îi vei susține pe cei care nu au mulți bani, dar vor să studieze.
  • arată de ce merită să cheltuiești bani pe produsul tău în carantină. Publicul tău își pune în mod clar această întrebare. Mai bine răspunzi la ea decât să îi lași să se gândească singuri și să plece deoarece nu au găsit argumentele potrivite.

Și încă o recomandare importantă. Vorbește, comunică cu publicul tău. Vorbește cu ei pe rețele online, în publicitate, vorbește la conferințe online (apropo, aceasta este o ocazie excelentă de a te prezenta atât pe tine, cît și produsul tău). Oferă un răspuns la obiecții, vorbește despre oportunitățile pe care le oferă produsele tale la zi. În condiții de incertitudine totală, să taci e cel mai rău lucru pe care poți să-l faci.

Prin urmare, comunică cu audiența ta, furnizează produse noi ca răspuns la cerințele pieței și atunci nicio criză economică nu va opri dezvoltarea proiectului tău!

Cele mai recente noutăți