Business

Business

Care este principala barieră pentru un trainer, un consultant sau un Coach în Moldova?

iunie 21, 2020

Mulți dintre cei care sunt în nișa instruirii sau doresc să-și lanseze o afacere în acest domeniu se vor ciocni de o barieră. Unii cred că e legată de bugete, de propriile cunoștințe sau chiar de însăși metoda de vânzare a serviciilor. De fapt, problema constă în altceva. 
 
Dacă ești consecvent și nu aștepți ca clienții să vină singuri în “ogradă”, faci marketing, produsul are valoare, atunci nu vei sta pe loc. Însă vei conștientiza rapid că te joci într-o nisipieră pentru copii. 
 
Consultanța, coachingul sau orice altă formă de învățământ se ciocnește de aceeași problemă: piața Moldovei este limitată. Noi am investit peste 50.000 USD în Facebook Ads în 2019 și am fi putut să investim și mai mult, dar nu era sens. Piața era totalmente acoperită. În astfel de situații, poți crește prin 2 metode: sau îți lărgești sortimentul de servicii sau te concentrezi pe altă piață. Am încercat să urmăm prima cale, dar este foarte greu să menții calitativ 4-5 școli online, în timp ce ești deopotrivă și trainer și producător. Efort mult, efect….n-aș zice că e puțin, dar sub așteptări 🙂Înțelegi că efortul depus îți poate aduce un rezultat muuuult mai mare, dacă nu ești limitat de piață, ceea ce am observat la colegii noștri din alte țări.
Atunci am decis să încercăm altă strategie. Proiectul pilot a fost școala Fitness Mama, care a ieșit la nivel global cu target pe vorbitorii de limba română. În ultimele 4 luni am adunat peste 100.000 de abonați la diferite mini cursuri, adică un rezultat aproximativ x20 la ceea ce am avut în Moldova. 
Al doilea pas a fost acceleratorul de școli online, pe care demult ne-am gândit să-l lansăm și l-am și lansat deja pe 2 piețe: România și Moldova. Pe 15 Iulie a fost primul torent al cursului nostru “Cum să-ți lansezi propria școala online în 90 de zile”, unde am ghidat participanții de la zero până la vânzări de 3000 de euro minimum. Acum suntem la lansarea următorului torent. Deja 30 de studenți s-au înscris și au mai rămas 10 spoturi libere, care presupun că vor fi cumpărate în următoarele 10 zile. 
Dacă cineva dintre urmăritorii mei vor să-și lanseze propriul curs online și nu știe din ce capăt să apuce bățul – aici e capătul :-)) În decurs de 12 săptămâni vom merge pas cu pas, cu lecții exclusiv practice, unde am împachetat toata experiența noastră și metodologia testată.
După 12 săptămâni veți avea deja un curs creat, automatizat la maximum și veți obține primele vânzări garantate. 
 
De m-aș putea întoarce cu un an în urmă și să mă înscriu la un astfel de curs – totul ar fi fost cel puțin de 2 ori mai eficient. Concluzia principală la care am ajuns acum e că piața de desfacere este principalul criteriu care dirijează toate oportunitățile. Moldova e bună pentru testing. Dar, mai departe, dacă nu vei mări piața – orice-ai face, plafonul de audiență nu-ți va permite să crești. 
 
Dacă ai citit până aici, scrie în comentarii – îți rezonează ideea să-ți lansezi afacerea bazată pe expertiza proprie? Ce tema ai dori sa o descriu mai detaliat din aceasta direcție?
Cele mai recente noutăți