Lansarea școlii online

Lansarea școlii online

Dezvoltarea cursurilor online: TOP 10 greșeli potențiale

februarie 20, 2021

Lansarea și dezvoltarea cursurilor online: TOP 10 greșeli potențiale

Dezvoltarea cursurilor online, ca și alte domenii, își are secretele sale care te pot ajuta să realizezi un proiect de succes. Însă, cu siguranță există și greșeli. O persoană care dezvoltă un curs online trebuie să le cunoască și să le evite atunci când dezvoltă un curs online. Aceste greșeli potențiale se datorează mai multor mituri sau preconcepții răspândite, însă e important să înțelegem că aceste greșeli pot fi ușor evitate.

Din ce cauză apar anumite mituri? Într-una din cărți am citit că atunci când călătorii desenau primele hărți geografice, în loc de spații despre care nu știau nimic, au desenat monștri mitici. Au umplut spațiul gol cu ​​presupunerile lor despre ceea ce ar putea fi acolo. Știința a început să se dezvolte în acel moment când cartografii au început să lase pete goale pe hărți, recunoscând că nu se cunoștea încă ce este aici.

În mod similar, se creează preconcepțiile greșite despre orice domeniu despre care îl înțelegem slab. Ne este dificil să recunoaștem că nu cunoaștem ceva și umplem spațiul alb cu ipoteze despre cum credem că acesta funcționează.

Cunoașterea începe cu faptul că admitem: nu știu ceva despre această problemă. Nu știu – însă aceasta înseamnă că pot învăța, înțelege, căpăta abilități noi.

Vom analiza 10 concepții eronate ce țin de crearea unui curs online care nu merită să fie acceptate drept adevărate:

1) Metodistul va crea cursul desinestătător

Concepția greșită poate suna astfel: voi angaja un metodist și acesta va crea în mod independent, fără un expert și alți asistenți, un curs online.

De ce această abordare nu este una funcțională? Deoarece, dacă metodistul nu este un expert în subiectul cursului online creat, va trebui să studieze un volum enorm de informații, să se aprofundeze cât mai adânc într-un subiect nou pentru el. Iar în cazul când nu ai la dispoziție niciun expert și timpul pentru crearea unui curs este limitat, atunci vei obține un curs în care:

  • există multă teorie și nu este suficientă practică
  • educația nu este conectată de sarcini reale
  • lipsesc șabloanele și materialele suplimentare.

Ce faci ca să preveniți această situație? Atribuie roluri. La crearea unui curs de calitate, de regulă, sunt implicați:

A) Metodistul. El este responsabil pentru logica cursului, creează schițele sesiunilor/cursului și planifică temele de lucru, ajută expertul să pregătească fiecare lecție, analizează feedback-ul și ajustează cursul.

B) Expertul. Conduce sesiunile, le modifică în baza feedback-ului și răspunde la întrebările studenților.

C) Project managerul. El organizează verificările temelor de acasă, colectează feedback și moderează chaturile educaționale.

Prin atribuirea de roluri și delegarea responsabilităților, creezi căi de învățare pentru studenți. Un curs se transformă dintr-un set de elemente de content într-un sistem în care există un punct „A” (punctul în care se află studentul înainte de a curs), și punctul „B” (rezultatul educației, obiectivul pe care planifici să îl realizăm), calea pe care vom ajunge la rezultat. Aceasta este singurul model de cursuri educaționale online care funcționează.

2) Cursul începe cu conținutul furnizat de un expert

Acest mit apare în situația în care un expert pune la dispoziția metodistului materiale pentru instruirile sale offline, cărți, manuale cu cuvintele: „Acesta este tot ce am creat mai bun în 20 de ani. Totul este valoros aici și nimic nu poate fi scos”.

De ce nu funcționează această abordare? Pentru că, vei obține drept rezultat un curs online format dintr-o cantitate uriașă de informații în care studentul se va pierde.

Cursul nu începe cu conținutul, ci cu obiectivele părților interesate – participanților. Aceștia sunt: cel ce comandă instruirea și studentul (deseori fiind două persoane diferite, de exemplu, în cazul cursurilor de creștere a calificării profesionale studentul va fi un angajat, iar clientul este angajatorul care achită cursul).

Sarcina metodistului este de a înțelege cum să atingă obiectivele clientului și ale studentului. Și să includă în curs materialul care ajută la obținerea rezultatului.

3) Poți începe să creezi un curs online fără un Program de curs

Nu vei reuși. Vei sfârși cu un set de conținut incoerent, care nu va contribui la realizarea obiectivului final.

Deci, după ce ai definit obiectivele părților interesate, creezi un program al cursului pentru cursul tău online. În ce ordine vei studia subiectele? De ce este necesară anume această ordine? Ce subiecte vei include în curs și care pot fi neglijate?

4) Mai întâi, creezi cursul și apoi îl vinzi

Această greșeală va rezulta practic de fiecare dată pierderi financiare. Dacă mai întâi creezi un produs educațional, îl perfecționezi și abia apoi îl oferi publicului, riști să creezi un curs care nu va fi necesar nimănui. E posibil ca, în timp ce lucrezi izolat la o capodoperă educațională, concurenții au lucrat și ei și între timp au lansat un produs similar. Sau să afli că publicul nu este interesat de soluția ce o oferi și caută altceva. Drept urmare, vei pierde timp și bani.

Ceea ce ar trebui să faci? Îți recomand ca, odată ce ai o schemă generală a unui curs online, să îl prezenți publicului și să vezi cum răspunde acesta. Poți începe recrutarea unui grup. Sau înscrie studenții în „primele liste” oferindu-le o reducere frumoasă. Această abordare te va ajuta să înțelegi dacă există o cerere pentru produsul tău.

Permite-mi să-ți dau un exemplu. Când Masters a creat cursul pentru producători de școli online, am creat un program de curs. După am înregistrat primii studenți și din feedback-ul obținut de la ei, am optimizat cursul adăugând module dedicate eficienței personale și extinderii afacerii. Ulterior procesării feedback-ului, am finalizat programul. Studenții pot lua acum module de instruire pentru a însuși cunoștințe în marketing sau metodologie, în funcție de necesitățile lor.

5) Cursul trebuie să fie perfect

Perfecționismul este călcâiul lui Ahile practic al tuturor metodiștilor. Este tentant să lucrezi la un produs educațional până când acesta devine o capodoperă perfectă. Însă este greșit să gândiți astfel. Uneori, unele elemente ale cursului vor trebui lăsate pentru a fi revizuite ulterior.

Este mult mai productiv să lansezi un curs online și să-l perfecționezi consecvent, pe baza feedback-ului din partea studenților, decât lună de lună să amâni lansarea acestuia încercând să realizezi o perfecțiune irealizabilă.

În acest sens sunt foarte actuale cuvintele lui Reed Hoffman, co-fondatorul rețelei LinkedIn: „Dacă nu ți-e rușine de prima versiune a produsului tău, te-ai lansat foarte târziu”.

6) Primii studenți îți vor spune ce trebuie să îmbunătățești în curs

O greșeală situată la cealaltă extremă prin comparație cu punctul anterior. La cealaltă extremă a idealului irealizabil sunt cursurile „semifabricate”. Nefinisate, incomplete, și care nu oferă studenților șansa să obțină rezultate.

Amintiți-vă că, dacă un student plătește cursul online, el vrea să obțină un produs de calitate.

Ce ar trebui făcut pentru ca primul flux de studenți să nu fie dezamăgit de curs și de dvs.?

  • dacă cursul nu este finalizat și doriți să primiți feedback, oferiți grupului de testare să îl urmeze gratuit. De asemenea, puteți motiva cu o reducere bună sau bonusuri suplimentare (de exemplu, o consultație personală de la un expert)
  • asigurați-vă că faci o listă de verificare înainte de a lansa un set nou și verificați dacă ați făcut totul (dacă ați pregătit newsletter-ul pentru studenți, dacă toate materialele sunt gata, platforma cursului este configurată).

7) E îndeajuns doar să oferi acces la curs, iar oamenii vor învăța singuri

Acest mit se bazează pe concepția greșită că tot ce are nevoie studentul este accesul la informații. Ca regulă scenariul dat nu este funcțional. Trăim într-o lume plină de informații. Un student vine la curs, de regulă, nu pentru cunoștințe, ci pentru abilități și skill-uri (și posibil, pentru a avea un timp interesant și util).

Pentru a aduce studenții la rezultat nu va suficient doar o prezentare a informației. Este necesar să organizați un sistem de asistență: e-mailurile cu notificări și informații utile, chat-uri educaționale, o echipă de tutori care verifică temele și oferă feedback.

8) Evaluarea rezultatelor învățării? Te vei gândi mai târziu la aceasta

La etapa de creare a unui curs online, țineți cont de modul în care vei evalua rezultatele instruirii. Ce indicatori sau metrică vei utiliza? Ce fel de feedback vor primi studenții cu privire la temele lor? Merită să gândiți cum vei oferi feedback explicativ studentului. Adesea nu este suficient să scrieți „ai absolută dreptate”: este mai bine să explicați ce a făcut studentul foarte bine, ce merită îmbunătățit sau ușor îmbunătățit. Acesta este exact genul de feedback detaliat la care se așteaptă studenții unui curs online.

9) Problemele organizaționale nu sunt responsabilitatea metodistului

De fapt, metodistul lucrează în echipă, iar atitudinea sa va avea un impact asupra atitudinii generale și performanței altor jucători.

Ce poate controla un metodist:

  • Achitarea oportună a profesorilor și tutorilor. Probabil nu sunteți interesat ca relațiile cu specialiștii buni se eșueze din cauza inconsecvențelor financiare.
  • Feedback. Atât profesorii, cât și tutorii o așteaptă. Nu uitați să le împărtășiți rezultatele studenților, feedback-ul lor (în special pozitiv), să discutați despre îmbunătățirile cursului.

10) Cursul online trebuie să se încheie cu un test de screening major

Testul nici pe departe nu este singurul (și nici cel mai reușit) mod de a testa cunoștințele absolvenților. O alternativă ar fi certificarea online pe Zoom. Studenții își pot prezenta proiectele, iar experții vor oferi feedback. Acest tip de test oferă mult mai multe date ce vizează performanța studenților decât completarea celui mai detaliat test.

Sper că am reușit în cele de mai sus să prezint mai multe greșeli potențiale și să completez unele dintre spațiile albe de pe harta pieței cursurilor online. Vă doresc să continuați să vă testați convingerile în cadrul unor proiecte reale și să explorați cu interes cum crește și se dezvoltă piața cursurilor online.

Cele mai recente noutăți